Nasveti za hitrejše okrevanje

Ko zbolimo, je najbolje, da počivamo in si privoščimo mir, ki ga zaradi hitrega načina življenja nimamo. Okrevanje po virusni okužbi seveda traja, a da lažje in hitreje okrevamo, lahko za to storimo nekaj tudi sami.1 Ponujamo vam nekaj nasvetov.

Dopustite si zboleti

Hiter način življenja v sodobnih družbah nam večkrat daje občutek, da nas gledajo postrani, ko zbolimo. A najpomembneje je zavedati se, da takrat potrebujete mir za okrevanje. Zato si le recite, da bo vse v redu. Saj veste, telo nam zmeraj pove, kdaj potrebuje počitek.

Nasveti za hitrejše okrevanje.

Bolno je vaše telo, ne vi

Lahko ste žalostni, ne da bi vedeli, zakaj. Začasno slabo počutje je lahko splošna značilnost nekaterih virusnih okužb.2 Vedite, da bo minila. Vzrok je vaše telo, ne vi.

Kašelj moti delo.

Ne obremenjujte se, če ne morete delati.

Svet se ne ustavi, ko zbolite, zato ni nič nenavadnega, če se vam zazdi, da v službi ali v šoli zamujate nekaj pomembnega. Ne skrbite. Boste že nadoknadili. Kadar ste bolni, niste primerni za v službo ali v šolo. Zaradi slabega počutja bo vaša produktivnost nizka in še druge lahko okužite. Nihče vam ne bo hvaležen.

Dobro je več spati.

Potrebovali boste več spanja kot običajno. Ne prepričujte se, da niste utrujeni. Raziskave so pokazale, da pomanjkanje spanja poslabša delovanje imunskega sistema.3 Če spite dlje, spodbujate imunski sistem in mu tako omogočite, da se bori proti virusni okužbi.3

Vedeti morate, kdaj je čas za počitek.

Zakaj si ne bi večkrat privoščili počitka? Poglejte najljubše filme, poslušajte glasbo in posežite po knjigah, ki ste jih nekoč želeli prebrati. Pomaga tudi crkljanje s partnerjem in z otroki.

Sprostitev s knjigo za hitrejše okrevanje.

Ne ostanite v osami.

Dobro je, da si vzamete čas zase, vendar ne pretiravajte. Povezava med osamljenostjo in boleznijo je znana.4 Ko se boste počutili dovolj dobro, da vstanete in hodite naokoli, se z nekom pogovorite, preden greste spet nazaj v posteljo.

Privoščite si kopel.

Ko smo bolni, se lahko počutimo umazane. In kako se ne bi, če smo polni bacilov! Ko boste lahko spet na nogah, si privoščite kopel. Prijetno namakanje v topli vodi in sveža pižama bosta odlično pregnala slabo počutje.

Smejte se!

Amy Cuddy, raziskovalka s Harvarda, je dokazala, da imajo fizična dejanja ogromen vpliv na čustva. V eni od njenih raziskav so pri ljudeh, ki so se postavili v položaj super junaka – roke na bokih in ramena nazaj – izmerili izboljšanje razpoloženja in laboratorijskih preiskav krvi.5 Celo preprosto smehljanje je imelo takojšen in opazen vpliv na razpoloženje.6

Nasmeh in časopis za hitrejše okrevanje

Prezračite dom.

S kašljanjem ali kihanjem tvegate razširjanje povzročiteljev prehlada.1 Če se posedejo na stene in strope, lahko tam preživijo do 24 ur in so še vedno kužni.1 Dober način za preprečevanje kopičenja patogenov v prostoru je zračenje. To prakso je začela v 19. stoletju spodbujati medicinska sestra Florence Nightingale, da bi svojim bolnikom pomagala okrevati. Zadeva je aktualna še danes. Odprite okna in spustite v prostor svež zrak, da ne boste dihali postanega zraka, polnega patogenov.8, 9

Ko vas bolezen začne upočasnjevati, se ji prepustite. Sprostite se, bodite prijazni do sebe, predvsem pa se zavedajte, da je okrevanje po virusni okužbi samo vprašanje časa.


VIRI:

  1. NHS - common cold. Povezava:
    https://beta.nhs.uk/conditions/common-cold/
  2. Allen AD. Depression correlated with cellular immunity in immunodeficient Epstein-Barr virus syndrome (SIDES). J Clin Psychiatry 1986; 47: 133-5
  3. Cohen S et al. Sleep habits and susceptibility to the common cold. Arch Intern Med2009; 169: 62-67.
  4. Leigh-Hunt N. An overview of systematic reviews on the public health consequences of social isolation and loneliness. Public Health 2017 Sep 12;152:157-171.
  5. Carney DR et al. Power posing: brief nonverbal displays affect neuroendocrine levels and risk tolerance. Psychol Sci 2010; 21: 1363-8.
  6. Kraft TL and Pressman SD. Grin and Bear It. The influence of manipulated facial expression on the stress response. Psychological Science 2012; 23: 1372-8.
  7. Ali Pirani SS. Application of Nightingale’s Theory of Nursing Practice. Ann Nurs Pract 2016; 3: 1040.
  8. Alibadi AA. Preventing airborne disease transmission: Review of methods for ventilation design in healthcare facilities. Advances in preventative medicine. 2011. vol. 2011doi:10.4061/2011/124064.
spot_block_img_1

Blaženje dražečega kašlja s pomočjo Fluimukana

Spodbudite izkašljevanje dražeče goste sluzi in tudi draženja h kašlju bo manj. Preverite, kako.

spot_block_img_7

Ukrepi pri gripi in prehladu

Najboljši nasveti za okrevanje pri gripi ali prehladu.

Ali je kašelj nalezljiv?

Kašelj ni vedno povezan z okužbo.

Pomirjanje otrokovega nočnega kašlja

Kaj lahko storite, da se bo otrok ponoči počutil bolje?

Časovni potek kašlja

Večina nas prepozna prve znake prehlada…